סודות האוכל הטבעוני (כולל תחליפים)

סודות האוכל הטבעוני

תוכן עניינים

טרנד הטבעונות שאף התעצם עם שידורה של התוכנית האח הגדול בו זכתה טל גלבוע, טבעונית בין המובילות והפעילות בארץ, גרם לאנשים רבים להבין שאוכל טבעוני הוא בסיס אמיתי לחיים מוסריים ובעלי מטרה – הימנעות מפגיעה בבעלי חיים ומהנזק הסביבתי שיוצרת תעשיית המזון – אך לא רק. ממש לא. רבים מבינים שאוכל טבעוני הוא בריא יותר, מזין יותר, ונכון יותר לגופנו.

אוכל טבעוני תורם לגוף שלנו ומאריך את תוחלת החיים שלו, לעומת מזון מעובד ומתועש ההופך את גופנו לסוג של פח אשפה לחומרים שאינם בריאים בעליל. זה נשמע אולי קיצוני אך זוהי מציאות קיימת, אותה אנו פוגשים במחלות התופסות תאוצה בשנים האחרונות כמו סכרת, כולסטרול גבוה, השמנה מרובה, מחלות לב, סרטן ולצערנו הרשימה עוד ארוכה.

אוכל טבעוני משעמעם?!

רבים חשבו בעבר ואולי גם היום, שאוכל טבעוני הוא אוכל משעמם, יבש, לא עסיסי, לא טעים וקשה להכנה.

בואו נבהיר דבר אחד – אוכל טבעוני הוא אוכל עסיסי, מעניין, כיפי, עשיר בטעמים, קל להכנה, מתוק, מלוח, מתובל – תענוג אמיתי!

ישנם מתכונים טבעוניים קלים להכנה שכאשר מביטים בהם מבינים שכל מה שחשבנו על אוכל טבעוני היה שגוי, לא נכון ובעיקר חסר מודעות. מה שכן, חשוב ללמוד את האוכל הטבעוני, להבין מהם התחליפים הנחוצים למזון מן החי ואיך מבשלים ומשתמשים בהם.
כדי להבין יותר טוב ניתן לקרוא ספרים בתחום, לגלוש באינטרנט, ללכת לסדנאות בישול טבעוני ולהבין שעם קצת מידע חייכם יכולים להשתנות באופן משמעותי ובריא במיוחד.

כשיש ילדים, נושא האוכל הטבעוני אף דומיננטי יותר. מי כמונו ההורים, לא נרצה להעניק לילדים שלנו תזונה בריאה ונכונה לגופם? תזונה שתעניק להם גוף נקי מרעלים, וכן הבנה, שליטה ומודעות  למה הם מכניסים לגופם הקטנטן.

אוכל טבעוני יכול לכלול שילובים מדהימים ומגוונים בצלחת שלכם. קיימים ממרחים טבעוניים בטעמים מדהימים כמו פסטו, עגבניות מיובשות, ארטישוק כמהין, פלפלים קלויים ועוד, וכמובן שניתן ליצור מנות פסטה טבעונית, תבשילי סויה, מאכלי טופו שלא תרצו להפסיק לאכול, מאפים מושלמים, פיצה טבעונית, מתכוני קציצות טבעוניות, תבשילי כרובית, גולש טבעוני ועוד כל כך הרבה אפשרויות שלבטח יבהירו לכם כמה סוגי מזון ניתן להכין ללא תוספות של ביצים, גבינה, בשר ועוף.

מקבץ תחליפים ליצירת אוכל טבעוני

  • חלב –  חלב סויה, חלב אורז, חלב קוקוס, חלב שקדים, חלב שיבולת שועל.
  • גבינה – הבסיס הוא לרוב קשיו, מוסיפים בד"כ חלב סויה, מים או טחינה, לימון, שום ועוד. מגוון האפשרויות עצום.
  • חמאה – שמן קוקוס, קרם קוקוס.
  • שניצל, המבורגר – טופו או סייטן חתוכים.
  • שווארמה – נתחי סייטן דקיקים מתובלים.
  • ביצים – בננה, רסק תפוחים, טחינה, מיצי ירקות, קורנפלור, קמח חומוס מיובש, מעדן סויה.

מוזמנים להיכנס לעולם מופלא ועשיר של אוכל טבעוני, טעים, מגוון ובעיקר – בריא ומוסרי!

 

נוספים שאולי תאהבו

דילוג לתוכן