לקראת החורף: אילו מזונות יחזקו את המערכת החיסונית שלנו?

תוכן עניינים

החורף מביא איתו תחושה ביתית, אוויר לנשימה מהקיץ הלוהט, הרבה ירוק בעיניים והזדמנות להתכרבלות, אבל יחד עם כל הדברים הטובים והנעימים הללו, הוא מביא איתו גם לא מעט מחלות ותסמינים פחות נעימים. לא חייבים לפנות מיד לארון התרופות כדי לחזק את המערכת החיסונית שלנו ולהגן עליה מפני מחלות החורף.

שינוי תזונתי ומעבר לצריכת אוכל בריא יותר יעזור לשפר את המערכת החיסונית ולהקל עלינו בתקופת החורף. אילו מזונות תורמים לחיזוק המערכת החיסונית?

פירות הדר:

הם מגיעים בסתיו והופכים לאחד מהמזונות הכי טובים ויעילים לחיזוק הגוף לקראת החורף. תפוזים, קלמנטינות, מנדרינות, אשכוליות ולימונים הם תוספת חשובה לתזונה שלנו לקראת החורף. הם מכילים לא מעט ויטמין C שמסייע במאבק נגד מחלות החורף. הויטמין החשוב הזה מחזק את המערכת החיסונית ומוסיף לה נוגדי חמצון חשובים. בנוסף, הוא עוזר לברזל להיספג בגוף ובכך הוא מחזק אף יותר את מערכות הגוף.

ירקות ירוקים:

עלים ירוקים כמו קייל, חסה, בזיליקום, תרד, מנגולד ושאר ירוקים מסייעים לגוף לקבל נוגדי חמצון חשובים, ויטמינים רבים ומינרלים. כל אלו מחזקים את המערכת החיסונית ומונעים מחלות. את הירקות הירוקים אפשר לשלב בתוך מרקים טבעוניים או צמחוניים, בתבשילי קדרה או בממרחים וכריכים שונים, לצד כמובן סלט ירקות רגיל.

פירות יער:

פירות היער כמו אוכמניות, חמוציות, דובדבנים, פטל ושאר הגרגרים האדומים הם תוספת חשובה לתזונה בריאה. אלו מזונות על שמלאים בנוגדי חמצון חשובים, בויטמינים ובסיבים תזונתיים. כל המרכיבים האלו עוזרים לנו לחזק את המערכת החיסונית. את פירות היער אפשר לאכול טריים, לשלב בשייקים או בקינוחים ולהשתמש בהם כתוספת לסלטים ירוקים.

בננות ואבוקדו:

שני פריטים שאפשר למצוא על המדף לאורך החורף ולמעשה עוזרים לנו להתמודד עם תסמיניו הפחות חיוביים. בבננה ובאבוקדו יש כמויות גבוהות של מגנזיום. התוסף החשוב הזה מסייע לנו לחזק את מערכות הגוף, לווסת את הטמפרטורה ואת לחץ הדם, לשפר את תפקודי הלב ויש לו עוד שפע של תפקידים חשובים וקריטיים לגוף. אם אתם צורכים אוכל צמחוני או טבעוני ללא בשר או דגים, האבוקדו מספק גם מקור טוב לשומנים בריאים.

ירקות כתומים: גזר, בטטה ודלעת

ירקות כתומים כמו גזר, דלעת או בטטה מכילים חומר שנקרא בטא-קרוטן, אשר מעניק להם את הגוון הכתום החזק. זהו למעשה מרכיב טבעי של ויטמין A. הבטא קרוטן משקם את מערכת העיכול, עוזר לבריאות העור, ממריץ את תאי הדם הלבנים ומתפקד כנוגד חמצון חשוב. כל היתרונות האלו הופכים את המזונות האלו לחשובים מאד בתקופת החורף.

דגנים מלאים וקטניות:

דגנים מלאים וקטניות מחממים את הגוף בתקופת החורף. הם יוצרים תהליך עיכול שקול ואיטי, שמאפשר לגוף לאגור אנרגיות ולהיאבק במחלות ותחושות לא נעימות. קטניות כמו עדשים וקינואה מלאים בויטמין B וברזל, שחשובים למילוי המצברים, בעיקר אם אתם צורכים בעיקר אוכל בריא טבעוני או צמחוני.

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן