ירקות ופירות בחמישה צבעים!

תוכן עניינים

כולנו יודעים כמה בריא לאכול פירות וירקות.
אנחנו אוכלים אותם בצורתם הבסיסית וגם כשהם בתוך תבשילים, ממרחים טבעיים או מרקים. האפשרויות מגוונות וישנם אינסוף מתכונים קלים ומהירי הכנה שאפשר להכין וליצור עם מתנות הטבע האלה. ואכן, הם מתנות טבע

אמיתיות שמכילות כל כך הרבה ויטמינים וסגולות בריאותיות שחלקינו אף לא יודעים על קיומם.
אומרים ש"מה שלא עושה הטבע, עושה הצבע". אך במקרה של פירות וירקות, הטבע יצר צבע טבעי, והוא מרכיב דומיננטי מעבר ליופי שקיים בכל פרי או ירק.

אז על מה מעידים הצבעים בפרות ובירקות שאנחנו אוכלים?

צבע אדום – פלפל אדום, אשכולית אדומה, אבטיח ועגבניה מכילים קרוטנואידים המגינים מפני סרטן ומחלות לב ואף מאטים את תהליך ההזדקנות.

צבע סגול
– פירות יער, חמוציות, ענבים, רימון, בצל סגול. מכילים נוגדי חימצון שמונעים טרשת עורקים וסיבוכי מחלת הסכרת. פירות אדמדמים-סגלגלים, מכילים פוליפנולים – החומר החזר ביותר שמגן על הלב. הצבע הסגול גם מאט את הזדקנות המוח.

צבע כתום
 – משמש, דלעת, גזר, בטטה. בצבע הכתום נמצא חומר הנקרא קרוטן שהינו חמצון המגן על המאיץ את התחדשות התאים בגופינו, מגן עליהם ומאט את ההזדקנות.

צבע לבן
 כרובית, קולורבי, בצל לבן, שום. אלה שומרים על בריאות כלי הדם והלב, ונלחמים בדלקות וחיידקים (בצל ושום נחשבים לאנטיביוטיקה טבעית). הפירות והירקות הלבנים עשירים בתרכובות גופרית שיעילה בטיפול בסרטן. הבצל הלבן עשיר גם בחומר הנקרא קוורצין, הידוע בכוחו למנוע מחלות לב.

צבע ירוק
  ירקות בעלי עלים ירוקים (תרד, פטרוזיליה, חסה, כרוב), פלפל ירוק, קישוא. אלה שומרים על ראייה תקינה ומחזקים את העצמות. הצבע הירוק סופג את החומצה הפולית, העוזרת לתקינות כלי הדם והלב, ומור
כבת מחומרים המונעים סרטן.

המשיכו לאכול פירות וירקות בכל צורה שהיא. שלבו את חמשת הצבעים כל יום – זה עושה פלאים לגוף ולנשמה.

בתיאבון.

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן