5 טיפים לצמחוני המתחיל!

תוכן עניינים

זהו, החלטתם להתחיל דרך חדשה. לא עוד מזון מן החי, לא עוד "על האש". מיציתם.
ההחלטה להיות צמחונים היא לא החלטה של מה בכך. זוהי החלטה של שינוי אורח חיים ולעיתים אף התנהלות חברתית השונה מקודמתה. כן, ימי העצמאות שלכם ייראו אחרת נוכח כמויות הבשרים הנוטפות מהמנגלים בכל פינת דשא בארצינו הקטנה. אתם – כבר לא תהיו שם (או שאולי תחליטו "לעשות על האש" עם טבעול וחבריו…).
אז כיצד מתחילים "להיות צמחונים", מה בעצם חשוב לדעת וממה לא לפחד?

 

1. אנשי הברזל. חשוב לדעת שגם אוכלי הבשר יכולים למצוא את עצמם חסרי ברזל, כיוון שספיגתו של הברזל בגוף תלויה במה אנו אוכלים בצמוד למזון בו כמויות הברזל גדולות. אם נשתה קפה עם קפאין ונצרוך בשר, אזי הברזל לא ייספג טוב בגופינו. מזונות המתאימים לצמחוניים ועשירים בברזל הם: אפונה, חומוס, טופו, עדשים, שעועית לבנה (קטניות), אגוזי מלך, טחינה משומשום מלא, קינואה, פטרוזילה ועוד.

 2. אל דאגה – אפשר להמשיך לאכול בחוץ. עם המודעות המתפתחת לצמחונות וטבעונות, מסעדות רבות יוצרות תפריטים צמחוניים ואף טבעונים לצד תפריטים "רגילים". בכל מסעדה ניתן למצוא מאכלים נטולי מזון מן החי. חומוס-צ'יפס-סלט – גם הולך!

 3 .אז מה מבשלים עכשיו? קיימים מתכונים צמחוניים רבים והמגוון רק הולך ומתעצם. הרצון לייצר מתכונים בריאים וקלים להכנה גוברת בקרב שפים, מסעדות וחברות המייצרות מזון טבעי. ניתן למצוא מתכוני פסטה צמחונייםמאפים צמחוניים, לביבות צמחוניות, תבשיל גולש צמחוני ועוד המון מתכונים קלים ומהירים להכנה שמתאימים למטבח הצמחוני.

 4. יצירתיות מול יצריות. אז נכון, החלטתם שאתם צמחוניים אבל ריח הבשר פשוט מטריף לכם את כל החושים ובא לכם…המבורגר! קיימות שתי אופציות: 1. להכין או לקנות המבורגר מהצומח 2. איכלו המבורגר! זו לא חתונה קתולית, זו החלטה שכרוכה בשינוי לא פשוט ואם הגוף שלכם דורש, תנו לו. יכול להיות שזו רק פרידה מהמבורגר והפעם האחרונה שבכלל תרצו לנגוס בו. לכו לאט אבל בטוח.

 5. חלבון מוסיף המון. לאוכלי הבשר יש כמות מספקת של חלבונים בצלחת. אבל מה קורה עכשיו כשהבשר אינו בתפריט שלכם? מקורות החלבון העיקריים לצמחונים הם ביצים, אגוזים, שקדים, שעועית, עדשים ומוצרי סויה כמו טופו למשל.

המילה צמחונות אולי נשמעת גרנדיוזית, אבל אפשרויות הגיוון, התחליפים והעונג באכילה הופכים את התזונה שלכם לבריאה יותר, מודעת יותר וטעימה יותר – אם אתם יודעים לבחור את הדברים הנכונים לגוף ולטעם האישי שלכם.

לקינוח:
כל מוצרי חברת Nany הינם מוצרים טבעיים, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל, ללא E-NUMBERS למיניהם, וללא תוספות מן החי. לחברה תקן Vegan Friendly.
בתיאבון ובהצלחה בדרך החדשה!

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן