איך נגרום לילדים שלנו לאכול בריא?

איך נגרום לילדים שלנו לאכול בריא

תוכן עניינים

אם אתם הורים לילדים צעירים, אתם לבטח חולמים על הסיטואציה הזאת, בה אתם מכינים לילדים אוכל בריא ומזין והם מסיימים לאכול מנה שלמה ומבקשים עוד!
החלום הזה יכול להפוך למציאות, אבל איך גורמים לזה לקרות? איך הקסם פועל?

טיפים לתזונה טובה יותר לילדים שלנו

1.שתפו אותם בהכנה. תנו לילדים להיות שותפים בתהליך, כדי שיראו ממה מורכב האוכל שהם עומדים לאכול וגם ירגישו תחושת שייכות וחיבור לאוכל עוד לפני הגשתו לשולחן. תנו להם להריח, למשש ולהרגיש את המרקמים השונים- כמובן בגבול הטעם הטוב. לא תאמינו כמה שהיחד הזה עושה פלאים.
.
2.חישפו אותם מגיל צעיר למזונות בריאים. כשההורים אוכלים ג'אנק פוד מול הילדים אבל הם עצמם דורשים מהילדים לאכול רק אוכל בריא, הם מקבלים בדיוק את ההיפך – התנגדות בלתי פוסקת. וזה ברור- "אם אמא ואבא יכולים, למה אני לא?!". הכניסו פירות, ירקות, מוצרי מזון טבעיים ואוכל בריא למקרר ולמטבח.

 3.מתכונים בריאים יכולים להיות גם מתכונים מהירים וקלים להכנה. קיימים כל כך הרבה מתכונים שמשלבים מוצרים טבעיים בהכנתם ויכולים להיות כל כך פשוטים כך שברגע שמכינים אותם פתאום מבינים שהסטיגמה שהכנת אוכל בריא אורכת זמן – אינה קרובה כלל למציאות. תנסו, תראו ותיהנו- מבטיחים לכם!

  4. נשנושי בריאות. הפכו את הירקות והפירות לנשנושים של הילדים שלכם. הניחו על שולחן המטבח צלחת של פירות או ירקות חתוכים ותראו איך לאט לאט הם מתקרבים אליה ופשוט לוקחים פרי או ירק. תעשו זאת כל יום והנה – יש לכם הרגל בריא וטרי!
 
 5. אל תמנעו מהם לחלוטין ממתקים. כשאומרים להם לא – הם רוצים לעשות דווקא! אם תמנעו באופן מוחלט מהילד לאכול ממתק או חטיף, בסופו של דבר הוא יאכל אותו אצל חברים וירגיש חסך בביתו שלו. פעם בכמה זמן מותר קצת מהאסור הזה.
 
 6. מגדלים יחד פרי או ירק. אם אתם גרים בבית קרקע ויש לכם גינה קטנה, תנו לילד לשתול זרעים של פרי או ירק. אם אתם גרים בבית קומות, קחו עדנית, מלאו בה חול מתאים ותתחילו לשתול. העניין יגרום לילד הנאה ענקית והבנה שהירק או הפרי נוצרו בזכות ההשקייה שלו! כך הוא יבין כיצד נוצרים הפירות והירקות ויאכל אותם בסיפוק רב בהבנה מלאה מהיכן הגיעו.
 
 7. מים מים מים! הקפידו לא להכניס לבית משקאות ממותקים ומוגזים למיניהם. הרגילו אותם מגיל צעיר לשתות רק את מה שלא מזיק – מים!
 
 אם תתחילו לפעול לפי ההרגלים הללו כבר מגיל שנתיים או שלוש תקבלו בהמשך ילדים שיודעים מה טוב ומה בריא עבורם.
שיהיה בהצלחה!

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן