צריכת מוצרים טבעיים ולא מעובדים – מדוע זה חשוב?

צריכת מוצרים טבעיים ולא מעובדים

תוכן עניינים

כל כך הרבה מאמרים ומחקרים מתפרסמים מדי יום בנושא תזונה. האוכל שאנחנו אוכלים הוא אחד הנושאים הבוערים על הצלחת, כאשר לכל אחד מאיתנו תזונה שאימץ לעצמו.

יש מי שמקפיד על צריכת אוכל בריא ככל האפשר.הוא קורא בדקדוק את רשימת המרכיבים בכל מוצר שהוא רוכש, מקפיד על אכילת פירות וירקות ובודק היטב אילו דגנים, חלבונים ושומנים הוא מכניס לגוף בכל ארוחה. יש מי שקצב החיים המהיר, שחוסר הרצון להתעסק בנושא או פשוט חוסר העניין מובילים אותו לצריכה של מזון מעובד.

בין שלל המחקרים והמאמרים שמתפרסמים בכל העולם, נולדה הנחה אחת ברורה ומוסכמת: צריכת מוצרים טבעיים עדיפה בהרבה על צריכה של מזונות מעובדים. למה זה חשוב? ומהו המדע מאחורי זה? ננסה לשפוך על כך אור כאן.

מהו בעצם מוצר מעובד?

לא משנה אם אתם צורכים אוכל טבעוני או מעדיפים מנת בשר דשנה, בכל ביקור בסופר תיתקלו בלא מעט מוצרים מעובדים שמשתלבים בתזונה שבחרתם לעצמכם. מוצר מעובד הוא מוצר שעבר תהליכי ייצור רבים. בין אם מדובר בייבוש או בעישון, במיצוי הטעמים או בהוספת חומרי טעם או חומרים משמרים – כל תהליך כזה הוא תהליך של עיבוד. כתוצאה מכך, המוצר הוא לא טבעי.

השלכות תהליכי הייצור הם אלו שקובעות שלא ממש מדובר באוכל בריא. בין אם אתם קונים פסטו שעשוי מתמצית טעם של בזיליקום, בניגוד לעלים טריים, או בוחרים בלחם שמרבית רשימת המרכיבים שלו כוללת את האות E, ברור שמדובר באוכל מעובד. אוכל זה איבד במהלך תהליך הייצור את הויטמינים והמינרלים שבו, הערכים התזונתיים שלו השתנו והוא היום סינטטי ולא בריא.

לצד האובדן של מרכיבים חיוניים כמו חלבונים ושומנים טובים, פחמימות מלאות וויטמינים ומינרלים שמגיעים מירקות או פירות, מוסיפים לרבים מהמוצרים מרכיבים נוספים, מלאכותיים וכימיים, שהורסים עוד יותר את הבריאות שלנו. גם סוכר, בכל צורותיו, הוא חומר גלם שמוסף ללא מעט מוצרים מעובדים, ללא צורך, ובכך משנה את ההרכב התזונתי לרעתנו.

מוצרים טבעיים – מספקים דלת פתוחה לאורח חיים בריא יותר

בין אם אתם קונים בחנויות סופר רגילות או אוהבים מעדניות מיוחדות ואנינות טעם, בכל מקום היום תמצאו מוצרים טבעיים יותר, כאלו שאינם עושים שימוש בחומרים משמרים, בכימיקליים או בתמציות שונות. מוצרים שלא מוספים להם סוכרים ומלחים ללא צורך.

בחירה דווקא במוצרים טבעיים חשובה מאד לאורח חיים בריא, שבו אנחנו מכניסים לגוף שלנו מזונות איכותיים, שמגיעים ממקור טוב, ששומרים על הערכים התזונתיים שלהם ושאין בהם תוספים שונים שיכולים להזיק לבריאות שלנו.

כאשר אתם בוחרים ממרח עגבניות שיוצר מעגבניות אמיתיות, ולא מכאלו שעובדו, יובשו והוספו להן הורמונים או כימיקליים, אתם בוחרים להכניס לגוף שלכם מוצר הרבה יותר טוב ובריא. כשאתם לוקחים ביס מכריך טעים עם ממרח פסטו עשיר, ירקות טריים ולחם מדגנים מלאים בלי תוספות מיותרות, אתם מזינים את הגוף שלכם במשהו שהוא בריא לכם וגם…טעים הרבה יותר. זהו המסלול הישיר לחיים בריאים, ללא מחלות וללא כאבים.

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן