עסק חברתי – מה זה אומר עבורנו?

עסק חברתי נאני

תוכן עניינים

עסקים חברתיים – אנחנו שומעים על זה מסביב בכל מקום, אנחנו קוראים על כך בבלוגים מכל רחבי העולם ואנחנו מפוצצים בפרסומות שמקדמות את היוזמות הנהדרות האלו. אבל מה זה בעצם עסק חברתי?

למה זה חשוב?

בזמן שבו כל אחד מאיתנו מנסה להתמודד עם אינספור מטלות ועם לוח זמנים עמוס במיוחד, יש אנשים שיושבים בבית ורוצים להיות חלק. חלק מקהילה, חלק ממקום עבודה, חלק מהחברה שבה הם חיים. אלו יכולים להיות פנסיונרים שמרגישים שהם רוצים לעבוד כמה שעות ביום ולהנות מחברת אנשים צעירים ומבוגרים, אלו יכולים להיות בעלי מוגבלויות שיכולים לתת המון מעצמם ולקבל חיבוק מעודד וחשוב מהחברה.

קווים לדמותו של עסק חברתי טוב

עסק חברתי יכול להיות בכל תחום שהוא. בתעשייה, בתחום המזון, בחנויות וקמעונאות, במרכזי הדרכה ובכל תחום עיסוק אחר. עסק שרוצה להיות חברתי חורט על דגלו לאמץ יוזמות שמציגות פנים אל החברה. מה זה אומר? נגישות לחברה ולסביבה שמקיפה את העסק, מעורבות בקהילה הסובבת את העסק, בניית תוכניות שבאמצעותן אפשר לתרום לקהילה ושילוב מיזמים חברתיים בתוך העבודה השוטפת.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות מתנות לחג. אם אתם מייצרים מתנות לחג או רוכשים אותן עבור העובדים שלכם, כדאי לשתף פעולה עם ארגונים שמפעילים בעלי אוכלוסיות מיוחדות בפרויקטים שונים שמטרתם ייצור מתנות.

חפצי נוי לבית, מוצרי מזון איכותיים, מארזי שי ויצירות אמנות תוצרת הקהילה, כל אלו מהווים מתנות נפלאות שמגיעות מידיהם של אלו שאנחנו צריכים לראות לצדנו בחברה מתוקנת. בעלי מוגבלויות שונות, אנשים הסובלים מבעיות רגשיות ונפשיות, קשישים וניצולי שואה ועוד.

בחג הקרוב תוכלו לרכוש מארזי שי של נאני שנוצרו בשיתוף עם ארגונים קהילתיים. כל רכישה היא תרומה לקהילה.

להיות עסק חברתי – סיפוק עצום לכל השותפים לעשייה

המסקנה העיקרית שלנו מכל הפרויקטים בהם אנחנו משתתפים היא שכיף להיות עסק חברתי שנותן לחברה ומקבל חזרה. ההכרות עם ארגונים וגופים שתפקידם לשלב עובדים מאוכלוסיות מיוחדות בקהילה העובדת וליזום פרויקטים חברתיים העניקה לנו רווח עצום.

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן