עגבניות, חורף ומה שביניהם

תוכן עניינים

כשהחורף מגיע אנחנו מתכנסים אל תוך המטבח, רוקחים מרקים, תבשילים חמים וממרחים שיעזרו לנו לעבור את העונה הקרה בשלום. מי מאיתנו שאימץ לעצמו אורח חיים בריא יודע שהמרכיבים שאנחנו מכניסים אל תוך כל התבשילים הנפלאים האלו ישפיע גם על איך שהגוף שלנו יתמודד עם החורף.

אחד המרכיבים הפופולריים ביותר בישראל הוא דווקא מרכיב שמתקשר לקיץ, סמוק, אדום וגדל בצורה הטובה ביותר כשהוא מקבל מנת שמש ישר לורידים – העגבנייה. אז מה הקשר בין עגבניות לעונת החורף הקרירה ומדוע כדאי לכלול עגבניות בתזונה החורפית שלכם. הנה כל התשובות לשאלות אלו.

העגבנייה – חומר גלם שמעשיר כל תבשיל חורפי

עוד לפני שנדבר על הערכים התזונתיים החשובים של העגבניה ואיך היא עוזרת לנו לשמור על עצמנו בתקופת החורף, חשוב לדבר על הדבר האמיתי – עד כמה היא טעימה לנו.

העגבניות מעשירות תבשילים מכל הסוגים והמינים. הן בסיס נהדר לרטבים – מרוטב פסטה ועד רוטב לירקות מבושלים, הן הופכות למרק עגבניות עשיר ונהדר שכיף לאכול בכל יום של גשם וקור. הן הופכות לתוספת חשובה לסנדוויץ' שלנו כשהן מרוסקות אל תוך ממרח עגבניות נהדר והן מופלאות כשפשוט לוקחים אחת מהן לפה ולוקחים ביס גדול מלא עסיס.

היום אפשר למצוא בשווקי האיכרים, בחנויות מתמחות או מעדניות שיש בהן ירקות אורגניים עגבניות נהדרות שגדלות כאן בישראל ומעשירות בטעמיהן המשתנים והשונים תבשילים מכל הסוגים והמינים.

עשירה בליקופן – שמסייע למערכת החיסונית

כשאנחנו חושבים על אורח חיים בריא אנחנו חושבים קודם כל על אוכל שיטיב איתנו, שיעזור לגוף להתמודד עם מחלות ויחזק אותו. תזונה שכוללת עגבניות תורמת ללא כל ספק לחיזוק המערכת החיסונית. זאת בזכות מרכיב מיוחד שנמצא בעגבניות – הליקופן.

ליקופן הוא נוגד חמצון שמסייע למערכת החיסונית ומחזק את הגוף. מחקרים הראו שאנשים שצרכו כמות גדולה של עגבניות כחלק מהתזונה היומית שלהם היו בסיכון נמוך בהרבה לחלות במחלות שונות, ביניהן סרטן, מחלות לב ואירועי מוח.

הליקופן שהוא נוגד חמצון עוצמתי שגם מסייע להורדת רמת הכולסטרול בדם, מחזק את המערכת החיסונית שהופכת בחורף לרגישה יותר. כך הוא למעשה עוזר לחזק את הגוף ולמנוע מחלות חורף שונות. לצד מחלות החורף, מקושרת צריכת נוגדי חמצון וליקופן ביניהם גם להקטנת הסיכוי לחלות בסרטן.

שפע של מוצרים שכוללים עגבניות מכל הסוגים והמינים

עגבניות מהוות פלח חשוב מהתזונה הישראלית והים תיכונית. הן נמצאות בכל בית בישראל ומלוות אותנו לאורך היום כשהן משתלבות בתוך מגוון מאכלים שונים. עגבניות הן תוספת נהדרת לתבשילי פסטה ודגנים מלאים, הן חלק בלתי נפרד מסלט מושקע ועשיר בירקות והן יכולות להפוך לארוחה בזכות עצמן כאשר מרוקנים את תוכן וממלאים אותן באורז או בדגנים אחרים.

בנוסף, הן נמצאות בתוך הכריכים שאנחנו אורזים לילדינו. לסרבנים שביניהם, אפשר למצוא ממרח עגבניות שיכניס את הירק החשוב הזה אל תוך הכריכים בלי שהילדים ירגישו.

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן