תזונת ילדים בעונת החורף – ממה כדאי להימנע?

תזונת ילדים בעונת החורף – ממה כדאי להימנע

תוכן עניינים

הורים רבים מתלבטים כיצד להתמודד עם מחלות החורף הרבות המאפיינות את העונה הקרה. שיעולים, שפעת, חום גבוה או פשוט נזלת יכולים להפוך את חיינו בחורף לקשים יותר, במיוחד אם מדובר בילדים קטנים ובתינוקות. אצל ילדים ותינוקות קטנים המערכת החיסונית עדיין אינה חזקה מספיק כדי להתמודד עם מחלות החורף הרבות שדופקות על הדלת.

עוד לפני שתפנו לארון התרופות, כדאי לדעת ששינוי בתזונה המשפחתית יכול לשפר משמעותית את הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו. יש כמה דברים שכדאי להוריד מהתפריט המשפחתי ולהוסיף במקומם מוצרים טבעיים ובריאים יותר, שיחזקו את מערכות הגוף ויעזרו לו להתמודד עם מחלות החורף.

משקאות ומאכלים קרים:

בקיץ אנחנו מאפשרים לילדים להנות ממשקאות צוננים, מגלידות ומארטיקים. עקרונות התזונה הבריאה אומרים שצריך לצרוך בכל עונה בשנה מזונות ומשקאות שמתאימים לטמפרטורה בחוץ. כלומר – כאשר קר, צריך לחמם את הגוף וכאשר חם – כדאי לצנן אותו.

כדאי להחליף את האוכל הקר באוכל חם, מזין ועשיר. אפשר למצוא אינספור בקלות אלפי מתכונים קלים להכנת משקאות חמים, מרקים, תבשילי קדרה ואפילו ממרחים לכריכים שיספקו לנו השראה לתחליפים חמימים לכל אותם מאכלים קרים שאנחנו רגילים אליהם מהחורף.

סוכר וממתקים:

סוכר הוא האויב מספר אחד של המערכת החיסונית ושל הגוף בכלל. כאשר אנחנו מדברים על סוכר אנחנו מדברים בעיקר על ממתקים וחטיפים עתירי סוכר שהילדים כל כך אוהבים. אלו מחלישים את הגוף, יוצרים שינויים חדים מדי ברמת האנרגיה של הגוף ומקשים עלינו לפתח מערכת חיסונית חזקה ובריאה. כדאי להחליף את הממתקים בכל עונות השנה במוצרים טבעיים בריאים יותר.

מאכלים מהירים ומטוגנים:

שומנים שאינם בריאים לגוף יכולים להחליש אותו באופן משמעותי. אצל הילדים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה יותר ועדיין איננה מפותחת מספיק, המזון המהיר והמטוגן משפיע בצורה שלילית מאד. כדאי לוותר בחורף על ארוחה חמה בחוץ ולהתמקד במה שאפשר להכין בתוך הבית. מפיצה תוצרת בית עם טפנד זיתים ועגבניות טריות במקום הפיצה התעשייתית והשמנונית ועד להמבורגר מקטניות וירקות שיחליף את ההמבורגר המתועש שבמזללה הקרובה לבית.

מה במקום?

כדי לחזק את המערכת החיסונית של הילדים ולמנוע מחלות חורף בבית תוכלו לעבור לאורח חיים בריא יותר שכולל תפריט עשוי מוצרים טבעיים ללא תוספות, סוכרים ושומנים לא בריאים. בחנויות הטבע, מעדניות וגם בחנויות הסופרמרקט הרגילות שליד הבית אפשר למצוא שפע של תחליפים לכל אותם מאכלים מתועשים שמחלישים את המערכת החיסונית.

הקפדה על אכילה של פירות וירקות, העשירים בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שמסייעים לפיתוח מערכת חיסונית חזקה, תעזור לילדים שלכם לשמור על הבריאות. שמירה על תפריט בריא, מגוון ועשיר בכל אבות המזון תחזק גם היא את המערכת החיסונית של ילדיכם. גם אם אתם לא בשלנים בדם, תוכלו למצוא כיום שפע של מוצרים נהדרים שעשויים ללא חומרים משמרים, תוספות מיותרות ומזיקים אחרים.

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן