איזו פטרייה לא אוהבת חושך?

תוכן עניינים

פטריית הכמהין גדלה בתוך האדמה וצומחת כלפי מעלה, לכיוון האור, לכן שמה העברי הוא כמהין – כמהה לאור.

הכמהין נחשבת לפטרייה היקרה בעולם, בגלל הטעם המשובח, הקושי הרב באיתורה בטבע, ובעיקר כי קשה לגדל אותה באופן מלאכותי. למציאת הפטרייה, משתמשים בחזירים ובכלבים מאולפים, כי הם בעלי חוש ריח מפותח, ויכולים לאתר ולחפור אותה מהאדמה. אגב, פטריות הכמהין יכולות להימצא בעומק של 25-80 ס"מ אי שם בתוך הקרקע והמראה שלהם מוזר ומטעה כי הן נראות ממש כמו אבנים.

הכמהין היקרה ביותר היא הכמהין הלבנה שמקורה באיטליה, והיא בעלת ניחוח מושק וטעם המזכיר שום. הכמהין השחורה מקורה בצרפת ומכנים אותה היהלום השחור. היא בעלת טעם המזכיר אדמה, ויש בה נגיעות דומות לטעמי ווניל ואגוזים.
בגלל שקשה להשיג אותה בטבע ולגדל אותה בחוות מתורבתות, הדרך הטובה ביותר לטעום מטעמה ולהעניק לאוכל שלנו ניחוח כמהין משובח, היא להשתמש בה כממרח, שמן או מלח.
תוכלו להפוך את טעם התבשילים שלכם לטעם גורמה ייחודי עם קציפת ארטישוק ומחית כמהין המתאימה לשימוש גם כרוטב לפסטה, מעשירה את טעם הפירה, משמשת כבסיס להכנת מרקים וכמובן ניתנת למריחה על לחם. העונג פשוט מובטח.

מתכונים שניתן להכין בעזרתה המופלאה של קציפת ארטישוק ומחית כמהין:

מנת בריאות – קרם כרובית וארטישוק כמהין
מרק גריסים טבעוני עם ארטישוק ומחית כמהין
רביולי טבעוני ביתי ברוטב ארטישוק כמהין
מרק ארטישוק כמהין

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן