אחת ולתמיד – תפוח אדמה זה משמין??

תוכן עניינים

כולנו אוהבים לאכול אותו בהמון צורות, טעמים וריחות משובחים.
תפוח אדמה בתנור, פירה, צ'יפס, לביבות, בתוך המרק, בתבשילי קדירה ואיפה לא?

תפוח האדמה – שולט!

בעולם ישנם אלפי זנים של תפוחי אדמה. אצלנו בארץ קיימים כשלושים זנים, כך שיש לנו את אפשרות הבחירה כשאנחנו באים לבשל, לטגן או לאפות תפוחי אדמה ויכולים להתאים כל זן לסוג המאכל אותו אנו מכינים. לשמחתנו ניתן להשיג אותם בכל עונות השנה, למרות שהם גדלים רק באביב ובסתיו – ואנו הישראלים, צורכים אותם בכמות של 4200 טון בשבוע!

כדי לשמור על הערך התזונתי החשוב של תפוח האדמה רצוי לבשל אותו במים, לאפות אותו ואפילו גם לטגן אותו לאחר השרייתו במים קרים. ניתן להשתמש בו במגוון עצום של מתכונים קלים ומהירים, ומתכונים טבעוניים ומלאי טעמים משובחים.

תפוח האדמה הינו מרכיב חשוב בקבוצת הפחמימות, בנוסף לתירס, חיטה, בטטה (שהיא אגב לא מאותה המשפחה שכמו שחושבים), כוסמת, ועוד. הוא מכיל אשלגן, המסייע בהפחתה ובאיזון לחץ דם. בנוסף יש בו ויטמין c, אמנם לא בכמות אדירה אבל הוא בהחלט מקור טוב לויטמין זה. למי שאינו אוכל מגוון רחב של פירות וירקות זהו יתרון מצוין. גם העמילן הידוע והמוכר בהימצאותו בתפוח האדמה מהווה מקור לאנרגיה זמינה ומעולה לאנשים העוסקים בספורט.

המיתוס המפורסם לגבי תפוחי אדמה בפרט, ופחמימות בכלל הוא שהן אויב כל דיאטה – אך האם באמת הצמח האליפסי הזה משמין?
הערך הקלורי של תפוח אדמה בינוני הוא כמו שתי פרוסות לחם קל או תפוח עץ רגיל, כ- 80 קלוריות. אכילת תוספת בארוחה של תפוח אדמה לא תשמין ולא תגרום עליה במשקל, אם נאכל אותה בכמות מאוזנת בצורה בריאה ועם הגבלה כמו כל סוג מזון אחר. מזון משמין או מזון מרזה כבר אינו קיים בלקסיקון התזונתי בעידן החדש, אלא אוכל בריא, מוצרי מזון טבעיים, לעומת אוכל לא בריא או פחות בריא ומתועש.
אז מה אתם אומרים? בא לכם לביבות תפוחי אדמה ופלפל קלוי?

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן