אחת ולתמיד – עגבנייה היא ירק או פרי?

עגבנייה היא ירק או פרי

תוכן עניינים

כשהשף ושופט מאסטר שף, אייל שני, הראה לכולם כמה הוא אוהב אותה, הבנו אותו מאוד. אין כמוה עסיסית, טעימה, מתוקה ואדמונית.
כולנו אוהבים אותה ומשתמשים בה במגוון עצום של מאכלים. היא טעימה בצורתה הטבעית, באפיה, בתנור, ובתבשילים-בהם היא מככבת כרוטב או סתם על האש עם מלח, המעניק טעם עשיר ומלא ניחוחות שאי אפשר להתחמק מהם.

ערכה התזונתי של העגבניה גבוה מאוד. היא מכילה סוכרים, חומצות אורגניות, עמילן, הרבה ויטמינים ומינרלים, חלבונים וחומצות אמינו – ורובם נעשים מרוכזים ויעילים יותר כשמבשלים אותה. אגב, החומר התזונתי החשוב ביותר בעגבניות הוא הליקופן, שהינו נוגד חימצון חזק וזה שמעניק להן את צבען האדום.

אז מי את עגבניה יקרה, פרי או ירק?

כדי להבין מה ההבדל בין פרי לירק, הנה ההגדרות המדוייקות:

✤ פרי הוא מונח מתחומי הבוטניקה והקולינריה.  הפרי במובן הבוטני הוא אחד מהאמצעים של הפרח להפצת זרעיו, ומכיל בתוכו זרעים שמסביבם חומר עסיסי ומזין שעטוף בקליפה. (ויקיפדיה).
✤ ירק הוא מונח מתחום הקולינריה והתזונה המתאר חלקים אכילים מצמחים. במשמעות הקולינרית של המושגים, מבחינים בין ירקות ופירות על פי הטעם. על פי רוב, פירות הם בעלי טעם מתוק או חמוץ, וירקות הם בעלי טעם מר, חריף או חסרי טעם. במובן זה, ישנם ירקות שהם פירות מבחינה בוטנית. (ויקיפדיה).

ולכן… העגבנייה נחשבת מבחינה בוטנית – פרי, ומבחינה קולינרית – ירק!

אבל בינינו, מה שהכי חשוב הוא הטעם המיוחד שלה ומגוון האפשרויות העצום שניתן להשתמש בה במטבח ובהכנת מתכונים קלים ומהירים, מתכונים טבעוניים וכן – אפילו מכינים ממנה ממרח עגבניות מיובשות.

נעשיתם רעבים? הנה מספר מתכונים עם ממרח עגבניות

ולסיום, עובדה חשובה לחובבי העגבניות – הן מכילות כמות גדולה של מים ולכן דלות בקלוריות. אפשר להירגע!
אז שיהיה בתיאבון!

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן