מתכון מפנק, מנחם ועם מרכיבים בריאים! כן – אפילו מאפינס יכול להיות גם בריא!
המאפינס לא תופחים מאוד לכן ניתן להשתמש בכל קמח שאתם אוהבים, או לערבב בין קמחים, וכמובן גם להכין מקמח ללא גלוטן!
המצרכים:
1 כוס קמח – אנחנו ערבבנו קמח שקדים, קמח כוסמין וקמח לבן. זה עובד מעולה גם עם קמח תמי/ קמח עדשים/ קמח אורז
1 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
רבע כוס חלב קוקוס/ שקדים/ סויה או אחר
3 כפות שמן זית- אם לא אוהבים את הטעם אפשר להחליף בשמן אחר
1 כף גדושה של טפנד זיתים של נאני (Nany) או יותר
חופן עגבניות שרי- כ- 5 או 6 עגבניות שרי חצויות לחצי או כפית ממרח עגבניות מיובשות של נאני (Nany)
כחצי כפית אורגנו – לא חובה

 

מה עושים?
אופים את עגבניות השרי החצויות כ-10 דקות בתנור, או מקפיצים אותן קלות במחבת כ-2 דקות – ומקררים
בינתיים שמים בקערה קמח ואבקת אפייה ומוסיפים את  שאר הרכיבים לפי סדר הופעתם
מערבבים עד קבלת בלילה חלקה שאמורה לצאת די סמיכה ( אז אם היא יותר מדי נוזלית, למשל כמו טחינה שמוסיפים לפלאפל, אז כדאי להוסיף 2 או 3 כפות קמח)
טועמים ואם רוצים מוסיפים עוד טפנד זיתים של נאני (Nany)
מוסיפים את עגבניות השרי ומערבבים
ממלאים תבניות קאפקייקס בבלילה עד החצי (תבניות סיליקון או חד פעמיות)
אופים ב-180 מעלות עד שהמאפינס שחומים מלמעלה ומוכנים גם מלמטן
* המאפינס יוצאים מעט “רטובים” בגלל העגבנייה, אז אם לא אוהבים את זה, אפשר להחליף את העגבניות בכפית ממרח עגבניות מיובשות של נאני (Nany)</