כיצד נגרום לילדים שלנו לאכול בריא בחופש הגדול?

תוכן עניינים

החופש הגדול כבר כאן ואיתו השאלה הבלתי נמנעת: איזה אוכל להכין לילדים, אבל כזה שיהיה גם בריא, גם משביע וגם טעים?! קודם כל חשוב לדעת: אוכל בריא הוא אוכל טעים, אם רק עושים אותו נכון ומשתמשים בו בתבונה. הנה מספר עיצות מרעננות בדרך אל הצלחת הבריאה!
     
הכינו ירקות ופירות חתוכים – חשוב מאוד שיהיו תמיד זמינים. לאט לאט תראו שהילדים פשוט לוקחים מהם ומנשנשים בהנאה, זה כמובן יקרה כשלא תניחו ליד הירקות והפירות – חטיפים או ממתקים. מומלץ לשים את הירקות והפירות בקופסה שהם אוהבים, או לחתוך אותם בצורות שיגרמו להם פשוט לקחת בלי לחשוב יותר מידיי.

תנו מים וכמה שיותר! – השאירו תמיד במקרר בקבוקי מים קרים אישיים, או קנקן מים קרים. תנו למים להיות זמינים עבורם כדי שלא יצטרכו להוציא קוביות קרח, או לפתוח בקבוקי מים מינרלים גדולים ולמזוג. זה אולי נשמע מצחיק, אבל זמינות, היא הבסיס לאכילת מזון בריא אצל ילדים וכן, גם אצלנו "הילדים הגדולים".

תה קר וטבעי – פתרון מושלם כשהילדים רוצים משהו קר ולא מים. היום תוכלו למצוא בכל חנות טבע (וגם ברשתות המזון), תיונים נטולי קפאין המתאימים גם לילדים, שניתן להכינם במים קרים. זה בריא, זה טעים, ובעיקר – זה לא מכיל כמויות סוכר כמו המשקאות הקלים הנמכרים בבקבוקי 1.5 ליטר.

שילוב ממרחים טבעיים בארוחות – קיימים היום ממרחי איכות טבעיים מדהימים ועשירים בטעמים שילדים אוהבים. ניתן להשתמש בהם בהכנת כריכים, בהכנת מתכונים קלים ומהירי הכנה, וגם בהכנת מתכונים טבעוניים טעימים. הממרחים הטבעיים אינם מכילים חומרים משמרים, צבעי מאכל ושאר חומרים מתועשים הגורמים נזק לגוף. קיימים בשוק גם ממרחים טבעוניים במגוון טעמים.

קחו אותם לקניות ולמדו אותם על אוכל בריא – בחופש יש יותר "זמן ילדים", אבל כמה אפשר להיות איתם רק בבריכה, בבית, בסרט או הצגה? מעכשיו, קחו אותם גם לקניות. זו דרך מצוינת ללמד אותם שאתם עמלים וטורחים כדי שהאוכל יגיע למטבח בבית, ובאותו זמן, מלמדים אותם מהו אוכל בריא ומה כדאי לאכול. קראו איתם את התוויות שעל גבי אריזות המזון, כדי שיכירו את מרכיביו, קחו אותם למחלקות הטבע שיראו שגם האוכל הבריא נראה מצוין על המדף, אבל יותר – במטבח שבבית. באותה הזדמנות הפנימו זאת גם אתם:)

מתחשק להם חטיף? – תנו להם את החטיף הטבעי שקניתם יחד במחלקת הטבע שבסופר. אם אין מחלקה כזו בסופר שלכם, ריכשו חטיפים (מומלץ עם הילדים כמובן) טבעיים בחנויות הטבע. הם אולי יותר יקרים מחטיפים הרגילים, אבל אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, העדיפו בריא על זול. זו הבריאות של הילדים שלכם, והיא היקרה מכל.

הלכתם לים או לבריכה? – קחו אתכם אוכל בריא, ירקות, פירות, כריכים עם ממרחים טבעיים ובריאים, קרקרים תוצרת בית, הרבה מים וכובע על הראש!

ארוחות מול הטלוויזיה מחוץ לתחום – כשאוכלים ארוחה אז אוכלים ארוחה! חשוב להרגיל את הקטנטנים לאכול ארוחה בשולחן המטבח. בדרך זו הם ישימו לב למה נכנס להם לפה ולגוף ואף ימשיכו בהרגל זה כבוגרים. חשוב שגם אתם תעשו זאת ותתנו להם דוגמא חיובית.

הכינו יחד איתם את הארוחות – זו דרך מצוינת להעביר זמן איכות יחד ולהראות להם ממה מורכבת הארוחה אותה הם אמורים לאכול. ידוע גם שכישורי המוטוריקה מתפתחים בדרך זו.
_________
לסיכום, חשוב שתהפכו את האוכל הבריא לזמין, תנו להם אופציות יצירתיות וזכרו משפט אחד: 
אין ילד שלא אוהב אוכל בריא, יש ילד שפשוט לא לימדו אותו לאכול בריא…
בהצלחה ושיהיה חופש נעים וטעים!

________________________________
היכן ניתן למצוא את מוצרי נאני (Nany)?

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן