טיפים להכנת מרק ירקות מזין במיוחד

מרק ירקות

תוכן עניינים

מרק ירקות הוא התרופה הכי טובה ליום קר וקפוא. הוא מחמם את הבטן מבפנים וגורם לנו להרגיש שבעים. כשהוא מורכב מירקות טריים שזה עתה הבאנו מהשוק או מהחנות, אנחנו מרוויחים גם ערכים תזונתיים חשובים, ויטמינים ומינרלים וסיבים תזונתיים.

 

איך מכינים מרק ירקות מזין במיוחד שיכול להיות ארוחה שלמה אפילו במשך כמה ימים?

קבלו מאיתנו כמה טיפים מנצחים….

 

ותרו על אבקות מרק קנויות:

טעמי הלוואי של מרקים מגיעים מאבקות המרק העתירות חומרים משמרים. זהו למעשה מקבץ של אבקות שכוללות קורנפלור להסמכה, המון תבלינים לא מדויקים, חומרי שימור שאינם בריאים לנו והמון, אבל המון מלח. למרות שאפשר למצוא במעדניות מתמחות וחנויות תבלינים אבקות מרק ללא תיבול, כדאי לוותר על אלו ולהעשיר את המרק שלכם עם עשבי תיבול, ממרח פסטו או ג'ינג'ר טרי.

 

השתמשו רק בירקות טריים:

גזר, בצל, קישוא, שום, קולורבי, זוקיני ושאר ירקות טריים נותנים למרק שלכם בשר ומעשירים אותו. כדאי לוותר על לקטים מוכנים למרק ולהשקיע כמה דקות בחיתוך ירקות, למרות שמדובר בכמה דקות נוספות של עבודה הירקות הטריים הרבה יותר טעימים ויהפכו את המרק שלכם לבריא ומזין.

שלבו במרקים גם קטניות:

קטניות הן מקור מצויין לחלבון ולויטמינים. כדאי לשלב בכל מרק קטניות, מעדשים ועד שעועית ומכל הסוגים. הקטניות לא רק מוסיפות לכם יתרונות תזונתיים לכל צלחת מרק שאתם אוכלים, אלא גם מעשירות את המרק, מעבות אותו והופכות אותו ממרק שהוא חלק מהארוחה לארוחה שלמה.

שברו קרקרים מעל המרק:

במקום שקדי מרק עתירים בשומן, בצבעי מאכל ובשאר חומרים שהם פחות בריאים עבורנו, אפשר להוסיף את הקראנץ' הרצוי באמצעות קרקרים שאתם אוהבים. כדאי לבחור בקרקר טבעי המיוצר מחומרים טובים ובריאים, עשיר בסיבים תזונתיים ועשוי מקמחים מלאים. זהו תחליף מצוין לשקדי המרק או הקרוטונים המטוגנים.

נוספים שאולי תאהבו

כל המידע על אוכל טוניסאי

כל המידע על אוכל טוניסאי

התרבויות הטוניסאית  מציעה מגוון עשיר ומרתק של אוכלים מסורתיים וטעימים. אחת מהתרבויות המדהימות שמציעות את המגוון הזה היא תרבות המטבח הטוניסאי. במסע קולינרי במסגרת המאמר

קרא עוד »
דילוג לתוכן